dimecres, 1 de febrer del 2023

Team Building

Ahir vaig participar en una jornada de treball interna de la meva entitat, amb més de 150 persones vingudes de les comarques de Girona, Barcelona, Tarragona i Terres de l'Ebre.

La jornada va ser molt profitosa, intensa i divertida; vam començar amb una presentació més institucional i estratègica per part de la direcció per passar, després, a les activitats més dinamitzades: primer una dinàmica de coneixença, després una de treball en equip.

Vam jugar, vam disfressar-nos de super herois i heroïnes, vam fer una mica de teatre, vam riure i fent tot això ens vam conèixer més i vam pensar en clau d'entitat fortaleses i amenaces (super poders i enemics). Vam fer equip en una d'aquelles jornades que s'anomenen de "team building".

Tot el que vam fer va estar molt i molt ben dinamitzat per una empresa especialitzada, però com sol passar en aquest tipus de trobades la màgia es va produir en l'autobús tonada, en el meu cas a Girona.

Ja havíem fet més de mig camí quan, després d'un lleuger ensurt amb una frenada en sec i els inevitables xisclets d'espant, una conversa aparentment intranscendent va derivar en el fet de la maternitat i la paternitat i un grup de persones vam començar a compartir i confrontar vivències i pensaments, generant un ambient de confiança i complicitat que no es respirava a l'anada.

Les tornades, les tornades d'un viatge, d'una excursió, d'una competició esportiva, d'una jornada de treball o d'una jornada de formació sempre són diferents de les anades perquè la tornada s'enriqueix de l'experiència viscuda en els espais formals (reunions, partits, activitats programades) i sobretot en els informals (estones mortes, moments d'esmorzar o dinar, etc).

És amb aquests espais no programats, amb espais de relació informal que creixen els equips, però per a que aquests espais tinguin valor cal que en els espais formals i programats passin coses significatives i que també tinguin i aportin valor.

De la jornada d'ahir recordarem les disfresses de super herois i heroïnes i, els qui vam compartir-la, també la conversa del bus de tornada.