dimarts, 5 d’abril del 2022

"Girona ets tu"


Quan vaig veure, a les xarxes socials, que Girona canviaria l'eslògan "Girona Emociona" per "Girona ets tu", vaig pensar que, si no fos per l'època de l'any, semblaria una innocentada. No em negareu que aquesta notícia podria colar, com a innocentada!

Però no, ni aquell dia era 28 de desembre ni la notícia és una broma d'un diari, que se'n feia ressò la pròpia web municipal:

"A través d’aquest eslògan, el consistori busca la complicitat de la ciutadania a l’hora d’encarar aquesta nova etapa plena de reptes i, al mateix temps, d’oportunitats.
En aquest sentit, “Girona ets tu” és una crida a millorar la ciutat des de dins. L’eslògan busca reforçar el sentiment de pertinença i comunitat de la població i apel·la a la responsabilitat de cadascú per al bon funcionament de la ciutat. Amb aquest canvi de perspectiva, l’Ajuntament deixa de banda l’antic “Girona emociona”, més enfocat al gaudi."

O sigui, que s'ha acabat la festa! Tot i que, certament, aquests darrers anys n'hi ha hagut poca, de festa... 

No sé si ara, per exemple com a president d'una AMPA i vocal d'una AAVV, quan reclami a l'Ajuntament serveis o inversions pel barri o l'institut la resposta serà, apel·lant a la responsabilitat de cadascú per al bon funcionament de la ciutat, "Girona ets tu"; o potser en altres paraules, parafrasejant Kennedy, em diran "no et preguntis el que pot fer al teva ciutat per tu, pregunta't què pots fer tu pe la teva ciutat..."

Més enllà del discurs i la filosofia que han motivat el nou eslògan, aquests canvis també persegueixen generar una nova marca, identificar-la amb qui l'ha propagat i projectar-la cap al futur, i el futur més immediat en clau Ajuntament són les properes eleccions municipals, que es celebraran d'aquí poc més d'un any. Aquests canvis no s'escapen d'aquest component de màrqueting, que l'ara defenestrat eslògan va servir per marcar un abans i sobretot un després dels governs de l'alcalde Nadal.

"Girona m'enamora", "Girona emociona", "Girona ets tu". Per mi no hi ha color, i en aquest tercer eslògan, per a més inri, no hi ha ni emoció.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada