dijous, 27 de maig del 2021

4 carnets 1 cotxe


A casa som cinc i, aquest 2021 en qüestió de pocs mesos hem passat de dos a quatre carnets de conduir! De moment, i no sembla que la situació hagi de canviar de forma imminent, seguirem tenint només un cotxe.

La qüestió no és només econòmica, també és per la sostenibilitat, i fins i tot pels canvis que, en matèria de mobilitat, s'han produït per la pandèmia.

Una dada prou significativa és el quilometratge del nostre cotxe. Des de fa molts anys, ben bé vint, el nostre cotxe solia fer aproximadament vint-i-cinc mil quilòmetres a l'any, però l'any passat només en va fer poc més de quinze mil!

És evident que el confinament, en totes les seves variants (a casa, municipal, comarcal...), i el teletreball han impactat notablement en la nostra mobilitat, i part d'aquest impacte seguirà tenint efectes fins i tot amb la recuperació progressiva de la mobilitat.

Davant aquest panorama el debat sobre un possible segon cotxe no només ha de pivotar sobre el factor purament econòmic (ens el podem permetre?), també sobre la seva necessitat: realment necessitem un segon cotxe? Quantes vegades seria necessari? Tenim alternatives de mobilitat?

De fet d'alternatives en tenim; d'entrada la moto, per bé que de moment només la puc fer servir jo, ja que és una scooter de 250cc. Tot i això disposar d'una moto ens dóna una major versatilitat, i permet eliminar-me, en el bon sentit, de l'equació del cotxe

Una altra alternativa és la bicicleta, i en aquest sentit dels cinc, tres tenim carnet de la Girocleta, i també tenim les bicicletes particulars. I naturalment també tenim el bus, amb parades ben a prop de casa. I tot això sense que hagi entrat a casa, encara, cap patinet! 

Ara per ara, per les necessitats de mobilitat que tenim, un segon cotxe potser no seria un luxe, però sí seria excessiu, és clar que, com hem vist aquest darrer any, les necessitats poden canviar d'un dia per l'altre! 

I si les necessitats canvien, no sé si abans d'un segon cotxe a casa ens plantejarem la possibilitat d'un patinet! La mobilitat està en lent i irreversible procés de canvi, que no només camina cap a l'electrificació gradual del parc de vehicles, també cap a un model més de servei que de propietat. Fins i tot les actuals modalitats de finançament de compra de vehicles s'encaminen cap aquí. 

De moment, doncs, el segon cotxe, per més il·lusió que ens pogués fer, pot esperar... 


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada