dimecres, 22 de juliol del 2009

Conflictes amb menors, menors amb conflictes


Aquest dimecres part de la reunió d'estratègies de direcció de la meva entitat, Plataforma Educativa, hem parlat de conflictes amb menors... Els dinamitzadors tenien previst passar-nos els vídeos d'una xerrada d'Emilio Calatayud [bloc], jutge de menors de Granada. És una intervenció, dividida en aquests dos vídeos, que us recomano que escolteu...

Emilio Calatayud Pérez - Lección Magistral (1)




Emilio Calatayud Pérez - Lección Magistral (2)




D'altra banda també us recomano la lectura, des d'una perspectiva crítica, de l'article No es lo mismo un niño que un menor d'Isaac Rosa al seu bloc [Trabajar cansa]. Aquest n'és un fragment:

“Hay que cambiar con urgencia la ley. Los menores de 13 años no pueden ser inimputables” -José María Benito, portavoz del sindicato policial SUP-

¿Cómo llamamos a alguien que tiene doce o trece años? ¿Es un niño, un adolescente, o simplemente un menor? Podríamos creer que son sinónimos. Pero no es así, hay una clara intención en la elección de términos. Lo vemos estos días. Los menores violan, las niñas son violadas. Incluso aunque tengan la misma edad.

Nadie encarcelaría a un niño, ¿verdad? Por el contrario, a un menor lo encerramos sin tantos escrúpulos, aunque tenga la misma edad. Al niño hay que cuidarlo, protegerlo, reeducarlo si hace algo malo. Para el menor en cambio, aunque tenga los mismos años, no bastan cinco años de reclusión, hay que endurecer el código penal.
(...)
Hagan la prueba: digan “un niño viola”, o “tres niños dan una paliza”. No suena igual, ¿verdad? Pues ahora digan “centro de niños”. Suena espantoso, es mejor llamarlos “centros de menores”. Y lo mismo la ley, que nunca podría llamarse “ley del niño” si busca castigar a los delincuentes precoces.

No són menors... ni els conflictes amb menors, ni els menors amb conflictes...

------------------------------------

pd: sobre la Fundació Plataforma Educativa també he escrit:
La Fundació Plataforma Educativa als Premis Blocs Catalunya, el dimarts 14 d'octubre de 2008
20 N. A FPE celebrem el Dia Internacional de la Infància amb Andrea Fiorenza, el dimecres 19 de novembre de 2008
Escoltant (amb interès) Andrea Fiorenza, el dimarts 2 de desembre de 2008
2008, quina moguda! (vídeo FPE Incorpora), el dilluns 22 de desembre de 2008
Construir certesa des de la incertesa, el dimarts 10 de febrer de 2009
Parlant de les noves tecnologies a la meva entitat, el dimecres 17 de juny de 2009

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada