El que us explicaré avui va passar-me setmanes enrere i, n'estic convençut, és quelcom que, si fa o no fa, també us ha passat a vosaltres; potser amb una altra companyia, potser en unes altres circumstàncies, però sempre amb les mateixes intencions.
Rebo una trucada en el telèfon fix de casa; sí, a casa encara tenim i mantenim la línia del telèfon fix. D'entrada sembla una trucada de la companyia que tenim contractada, tot i que no s'identifiquen. De seguida veig que l'objectiu de la trucada és millorar el preu que pago per la línia fixa, la fibra i la línia mòbil.
Al contrari que en altres ocasions, no l'engego a dida i decideixo escoltar-la. L'operadora comercial, molt amable i cordial, parla castellà; demano si em poden atendre en català, i molt amablement em diu que lamentablement no. Tot i això, segueixo amb la conversa i, efectivament, m'ofereix un preu una mica més baix del que pago ara per, pràcticament, el mateix servei; aleshores jo pregunto si en realitat el que faria és un canvi de companyia, i finalment, després d'algunes giragonses argumentals, em diu que sí, que passaria a Parlem.
Aleshores, arrufo el nas. Li dic que m'estranya que Parlem faci una acció comercial de captació de clients en castellà, que aquesta circumstància no em transmet confiança i que m'ho vull pensar. Que sospito que és una estafa; ella insisteix a dir que no i, finalment, quedem que em trucarà l'endemà.
Jo després truco a Parlem i amb qui parlo, entenc que una persona de l'equip comercial, m'assegura de totes totes que ells sempre parlen en català. Tot seguit envio un missatge al telèfon que m'havia donat l'operadora comercial, un missatge en què li dic que no estic interessat en l'oferta, i que si hi insisteixen, denunciaré la trucada a Consum de la Generalitat.
Immediatament després rebo una altra trucada, en aquest cas del supervisor de l'operadora comercial; insisteix a donar-me arguments per fer-me creure que la trucada no és una estafa, que efectivament estan fent una acció comercial de captació de clients per Parlem (com per tantes altres companyies, entenc) i que aquí hi guanyem tothom: jo un servei més barat, Parlem un nou client, l'operadora el seu incentiu i ell complir amb els seus objectius. Tothom hi guanya, insisteix.
Els demano poder veure el precontracte (una evidència documental), i d'entrada diuen que sense que jo faci una acceptació explícita no me'l poden facilitar, tot i que aquest no és vàlid i vigent fins que el signi. Finalment, se suposa que fent una excepció (?), me l'envien per correu electrònic. És un document de la companyia Parlem, tot escrit en català i en el que s'hi detalla el que des d'un inici l'operadora m'havia ofert: un preu una mica més baix del que pago ara per, pràcticament, el mateix servei.
Amb el document a la mà, torno a trucar a Parlem; vaig saltant del departament comercial al d'atenció al cient; els demano si el que m'han ofert forma part de la seva oferta i em diuen que sí. També si és possible que, a través d'una empresa externa, facin campanyes de captació de clients en castellà. Entenc que Parlem pugui tenir clients castellanoparlants i que se'ls pugui atendre en castellà, però jo em refereixo a una acció comercial de captació feta només en castellà. Però jo demano per la captació de clients; un operador, molt amable, em diu que podria ser...
Finalment, després de perdre temps i energies, decideixo no canviar de companyia; responc el correu electrònic que m'havien enviat amb el contracte que no el signaré, que declino l'oferta, i encara avui rebo missatges que em recorden que tinc un document per signar; també vaig enviar un missatge a la suposada empresa externa que va fer la primera trucada de captació.
No dubto que Parlem garanteixi l'atenció al client en català, però pensava que la captació comercial també la feia en català, o si més no, encara que fos externalitzada, amb l'opció de ser atès en català. Aquest element em va fer desconfiar, i la confiança, en aquests casos, és la clau, fins i tot més que l'idioma.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada