dijous, 11 de gener del 2024

L6, una millora que alhora necessita millorar


Fins a mitjans de novembre de l'any passat, el bus urbà que passa pel meu barri, la Línia 6, circulava entre setmana cada mitja hora en direcció Girona, cada mitja hora en direcció Sarrià de Ter. Des d'aleshores ho fa cada quart d'hora. L'increment de la freqüència ha suposat una millora notable del servei i s'ha traduït en un augment considerable dels viatges d'aquesta línia.

De fet, la línia s'ha desdoblat, i mentre l'L6 va i torna cada quart d'hora entre setmana de Girona a Sant Julià de Ramis passant pel barri de Pont Major, el meu barri, la nova L16 va i torna cada quart d'hora entre setmana de Girona a Sant Julià de Ramis passant per l'Hospital Trueta. La valoració d'aquests primers mesos, més enllà d'alguns ajustaments, és en general positiva.

Les dades també ho refermen: tal com informava aquesta setmana el Diari de Girona, els viatges han crescut un 24%, passant dels 77.319 viatges entre mitjans de novembre i mitjans de desembre de 2022, als 95.575 viatges entre el mateix període de l'any 2023.

Les franges horàries amb més viatges són les que coincideixen amb l'horari d'entrada i sortida de l'alumnat de l'Institut Narcís Xifra i Masmitjà, entre quarts de vuit i les vuit del matí, i quarts de tres i les tres de la tarda. Aquestes són les hores crítiques d'aquesta línia de bus i tot i l'augment de freqüència i l'increment de viatgers, persisteixen els problemes per absorbir tota la demanda de viatgers que van i tornen de l'institut.

Al matí hi ha alumnes que arriben tard perquè el bus, que ja surt ple de Girona, no s'atura a les següents parades i deixa alumnes palplantats al carrer, amb un pam de nas. Si van a peu fan tard; si esperen el següent bus, tot i l'augment de freqüència, també fan tard. A la sortida de les classes a la tarda, tres quarts del mateix, hi ha alumnes que no poden pujar al bus i han d'esperar el següent...

És innegable que amb l'increment de la freqüència s'ha millorat notablement el servei; també és innegable que l'increment de la freqüència no ha resolt el problema d'absorció de tota la demanda de transport d'alumnat. La solució seria reforçar la línia amb un "bus escombra" a les hores punta d'entrada i sortida de l'institut.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada