dilluns, 16 de setembre del 2013

El Tram 610 de la Via Catalana!

Els voluntaris de la Via Catalana del Tram 610!
El 610 és tan sols un dels 722 trams que va tenir la Via Catalana, però és el tram en el que vaig participar i vaig fotografiar.

De totes les fotos del tram 610 que vaig fer com a voluntari de la Via Catalana en vaig fer aquest vídeo:



Pels qui vareu formar part d'aquest tram, o per qui vulgui, podeu veure i descarregar-vos les fotos del tram 610 en aquest àlbum:



Altres imatges de la Via Catalana al seu pas per Sarrià de Ter són les del tram 607. I les imatges del tram 609 de la Via Catalana, també de Sarrià de Ter, les podeu veure en clicant aquí.

I un xic més cap al nord, si vareu participar al tram 633 de la Via Catalana aquí podreu trobar-vos-hi! Les imatges les va fer el meu germà, el fotògraf Bernat Casero,

I naturalment podeu trobar més imatges de la Via Catalana al Flickr de l'ANC!

Veient les imatges dels diferents trams es pot veure, i comprovar, que pocs no érem!

Bona feina... i a seguir fent via!

dissabte, 14 de setembre del 2013

Bombolles. #MinutsMusicals amb el primer "single" del nou disc d'Els Pets!



Bombolles

Des del fons del mar
colgat de blau
respiro amb aire teu.

I quan vull parlar
fabrico a raig
bombolles d’aiguaneu.

I tot i el vent i el fred
i aquest temps tan esquerp,
vull repartir prospectes a la gent que no ho entén.

I tot i el cor de veus
que em colguen de retrets,
faré com si plogués fent sempre coses noves:
beure vi, menjar a deshores,
decorar-me el cap amb mil cançons.

Des del blanc del cel
m’espolso el gel
que em creix a sota els peus.

I en un reservat,
t’escric postals
llepant-te en els segells.

I, tot i aquest hivern
que ens vol gelar la pell,
proposo que fumats ens expliquem les pors rient.

I, encara que el govern
ens miri malament,
tinc ganes d’explicar-te en cada mot que parlo,
fer-te lloc en el meu carro,
plantar cara i derrotar els dolents.

Els Pets

Aquest és el primer "single" del nou disc d'Els Pets, "Àrea petita".

divendres, 13 de setembre del 2013

En el nostre somni, sí. #SalvadorEspriu #AnyEspriu



VII

Els nostres avis varen mirar,
fa molts anys,
aquest mateix cel
d´hivern, alt i trist,
i llegien en ell un estrany
signe d´emparança i de repòs.
I el més vell dels vianants
l´assenyalava amb el llarg
bastó de la seva autoritat,
mostrant-lo als altres,
i després va indicar aquests camps
i va dir:
-Certament aquí descansarem
de tota la vastitud dels camins
de la Golah.
Certament aquí
m´enterrareu.

I varen ser enterrats,
un a un, a Sepharad,
tots els qui amb ell arribaven,
i els fills i els néts també,
fins a nosaltres.
Car prou sabem que molts
som encara escampats
en el vent i en la peregrinació
de la Golah.
Però ja no volem plorar
més el temple
ni sofrir per l´infinit enyor
de la nostra ciutat.

Per això, quan algú
de tard en tard s´atansa
i amb un posat sever
ens pregunta:
«Per què us quedeu aquí,
en aquest país aspre i sec,
ple de sang?
No és certament aquesta
la millor terra que trobàveu
a través de l´ample
temps de prova de la Golah»,
nosaltres, amb un lleu somriure
que ens apropa el record
dels pares i dels avis,
responem només:
-En el nostre somni, sí.

Salvador Espriu. La pell de brau (1960)

Aquest 2013 cada divendres publico un poema de Salvador Espriu al bloc i cada dia un fragment de poema a Twitter en motiu de l'Any Espriu.



dijous, 12 de setembre del 2013

El primer dia d'escola d'un inici de curs

El primer dia d'escola d'un inici de curs és un dia especial. Els infants es retroben amb els companys i companyes de classe després de les vacances d'estiu, d'un estiu que han omplert, amb més o menys mesura, amb activitats de lleure, viatges familiars, quaderns d'estiu, remullades a la piscina, a la platja...

El primer dia d'escola d'un inici de curs és un dia esperat. Les famílies dels infants que per fi van a l'escola fa setmanes que esperen, amb delit, que arribi aquest dia, després d'unes vacances d'estiu que són per ells massa curtes (els pares i mares que poden treballar i gaudir-ne) i unes vacances escolars que molts consideren que són massa llargues pels infants.

El primer dia d'escola d'un inici de curs és un repte. Els i les mestres, que ja fa dies que preparen el curs, comencen de nou, un nou curs, la seva tasca educativa amb els infants, afrontant amb il·lusió els objectius marcats, superant amb esforç les mancances que, d'un temps ençà, cada curs van en augment (a ritme de retallades), fent una tasca massa vegades poc reconeguda, però d'una vàlua incalculable: educar.

El primer dia d'escola ha de ser un dia especial, esperat i un repte per a tota la comunitat educativa, infants, famílies i professorat, també per l'administració; l'educació, massa sovint magrejada políticament, hauria de ser un dels baluards del nostre país, enlloc de ser "l'ase dels cops".

Avui és el primer dia d'escola d'un nou curs escolar; tan de bo siguem capaços de començar-lo tots amb un somriure, i tan de bo aquest somriure el puguem mantenir fins a finals de curs...

Bon inici de curs!

------------------

pd: altres inicis de curs: 2010, 2011, 2012

dimecres, 11 de setembre del 2013

Vull voler volar! #MinutsMusicals per la #Diada amb @ElsPulpoPop! #11setembre



Vull voler volar

Sec al terra i m'ofego
perquè tot és més alt.

Surto a fora i m'ofego
perquè topo amb la paret.

Per més que m'alci m'ofego
perquè no veig l'horitzó.

Avui vull voler voler voler volar
un sostre em reté les ales.
Avui vull voler voler voler volar
em deixes orfe d'alè.

Si sóc l'ombra del sol,
avui sóc sota d'un pou.

Tediós tenso la gola
perquè em cauen les parets.

M'estic amb l'aigua al coll,
m'ofego en un got buit.

Ja n'estic ja fins al coll,
faig l'ànec coll avall.

Avui vull voler voler voler volar
un sostre em reté les ales.
Avui vull voler voler voler volar
em deixes orfe d'alè.

PulpoPop

Vull voler volar.. i com dirien els Dupond i Dupond: "jo encara diria més", vull poder votar!

dimarts, 10 de setembre del 2013

Socialistes encadenats a la Via Catalana


El proper dimecres 11 de setembre hi haurà socialistes encadenats a la Via Catalana, no en dubteu. A la Via Catalana de l’11 de setembre s’hi encadenaran socialistes, també militants i càrrecs orgànics i electes del PSC.

El PSC viu aquest any una mena de “dia de la marmota”, tot i que la meva percepció és que enguany hi ha menys tensió interna en tot allò que fa referència a la participació de militants, càrrecs orgànics i càrrecs electes del PSC a la Via Catalana.

La direcció del PSC ha donat llibertat, com no podria ser d’altra manera, als militants i càrrecs del PSC per participar a la Via Catalana, fent-ho, això sí, a títol personal, no representant el PSC. Jo, que sóc militant i càrrec electe del PSC, m’encadenaré a la Via Catalana, i sí, ho faré a títol personal, com vol la direcció del partit, però als ulls d’alguns veïns i veïnes del meu poble, Sarrià de Ter, per bé i per mal seré el regidor del PSC.

Sigui com sigui no seré jo l’únic socialista, amb o sense carnet, que formarà part de la Via Catalana el proper 11 de setembre; potser sí que si en féssim inventari podríem comptar més socialistes a la manifestació de l’any passat, mobilitzada sota el lema “Catalunya, nou estat d’Europa”, que no pas enguany a la Via Catalana, que al seu lema indica clarament un camí: “... cap a la independència!

Al seu dia ERC va interpretar que el camí cap a la independència tenia una parada prèvia anomenada federalisme, i va sumar-se i impulsar la reforma de l’Estatut de Catalunya, en una proposta, l’aprovada pel Parlament de Catalunya el 30 de setembre del 2005, de caràcter federal; va ser finalment, i tristament, una acció fallida, després de la retallada de l’Estatut, de la qual ERC ja va pagar penitència i el PSC encara paga avui.

Avui hi ha socialistes que pensem que el camí cap a la independència pot dur-nos cap aquest destí, cap a la independència, sense patir nàusees; però aquest camí pot tenir altres destins també, el federalisme entre ells. Dit en altres paraules: en el camí cap a la independència podem trobar-nos, fins i tot, el federalisme!

Política ficció a banda, que l’independentisme ha anat guanyant adeptes és un fet i jo en sóc una modesta, insignificant si voleu, prova. I com més adeptes, més s’ha eixamplat, també, la diversitat d’independentistes. L’independentisme és avui un moviment més transversal, també més divers, com ho és també el catalanisme.

De fet hi ha independentistes amb els que, més enllà de compartir un destí més o menys difús i proper, poques coses hi tinc, i vull tenir-hi en comú... Però del que es tracta avui és de sumar, com es va sumar i lluitar, des de la diversitat durant la post-guerra i la transició per deixar enrere la dictadura i recuperar les llibertats.

I és que si tenim un país, un futur, per a decidir i construir, un futur diferent d’aquest present (també del present de pressupostos prorrogats i retallades continuades), jo també vull ser-hi, a títol personal i, també, com a socialista, encadenat a la Via Catalana.

Article publicat a l'Intocable Digital el passat dilluns 9 de setembre de 2013.

dilluns, 9 de setembre del 2013

Que la (no) consulta no li espatlli la legislatura


El President Mas té com a gran objectiu, i principal repte, d'aquesta legislatura, consulta a banda i malgrat la consulta, acabar la legislatura, sobretot després d'haver escurçat a la meitat, per voluntat pròpia, l'anterior.

El passat mes de juny d'enguany, en la presentació del seu Pla de Govern, ja va anunciar que encara que la consulta es celebrés l'any vinent, el 2014, la seva voluntat és, amb independència del resultat que hi hagi, esgotar la legislatura fins al 2016.

La setmana passada, en una entrevista a Catalunya Ràdio, el President Mas va anunciar, en cas de no produir-se la consulta, unes eleccions plebicitàries... al 2016!

Entra dins la lògica de tot president, també del President Mas, esgotar cada legislatura, però per a fer-ho cal disposar, sinó d'una majoria parlamentària, que Mas no té, de suficient suport parlamentari, que de moment sí té, per part d'ERC; però Junqueras no sembla estar disposat a esgotar el mandat fins al 2016 si la consulta finalment no es fa al 2014.

Artur Mas va decidir escurçar el seu primer mandat després de veure, ara fa un any, com gran part del país omplia els carrers de Barcelona en una manifestació històrica; embriagat per la Diada, Mas es va fer les eleccions a sobre!

Artur Mas l'any passat va aprendre que ell sol no podía, malgrat desitjar-ho en cos i ànima, capitalitzar la manifestació de la Diada; aquest any ja sap que si es fa la consulta no podrà capitalitzar-la tot sol... i que si no es fa, l'escenari d'unes eleccions anticipades plebicitàries "en calent", després d'un 2014 sense consulta, podrien resultar-li una estocada electoral.

El President Mas no és dels que "tenen pressa", a ell més aviat li convé un context més asserenat per a convocar les properes eleccions, d'aquí la seva preferencia per al 2016, any en què s'esgota em seu mandat, hi hagi o no la consulta.

No vol el President Mas que la consulta o la no consulta li espatllin la legistalura!

La percepció (o pura realitat) és, però, que si bé el President Mas mana, no és ell l'únic que decideix!

divendres, 6 de setembre del 2013

Cançó de capvespre. #SalvadorEspriu #AnyEspriu


Cançó de capvespre

Després que Sebastià, Francesc i Isabel varen anar a jugar al Mal Temps.

S'enduien veus d'infants
el sol que jo mirava.
Tota la llum d'estiu
se'm feia enyor de somni.

El rellotge, al blanc mur,
diu com se'n va la tarda.
S'encalma un vent suau
pels camins del capvespre.

Potser demà vindran
encara lentes hores
de claror per al ulls
d'aquest esguard tan àvid.

Però ara és la nit.
I he quedat solitari
a la casa dels morts
que només jo recordo

Salvador Espriu. El caminant i el mur (1954)

Aquest 2013 cada divendres publico un poema de Salvador Espriu al bloc i cada dia un fragment de poema a Twitter en motiu de l'Any Espriu.

dimecres, 4 de setembre del 2013

Holanda, entre bicicletes, canals i molins!



Ara que, com la majoria de vosaltres, deixo cada dia més enrere les vacances d'estiu és quan més sentit tenen les fotografies fetes durant les vacances, els moments que, amb més o menys destresa i encert, hem immortalitzat per a recordar indrets, moments, persones... experiències!

D'entre els molts records immortalitzats al llarg de les vacances d'estiu comparteixo avui les imatges del viatge familiar a Holanda que he publicat a Instagram, entre bicicletes, canals i molins!



El proper dilluns 9 de setembre de 2013 aquest bloc abandona l'horari d'estiu i recupera el ritme habitual de publicacions, de dilluns a dissabte.

Les imatges també podeu veure-les en aquesta altra publicació...


Bona tornada a la feina als qui us reincorporeu o ho heu fer recentment i molts ànims als qui teniu com a màxima prioritat tornar a treballar!

dilluns, 2 de setembre del 2013

Avui, darrer dia per votar als Premis Blogs Catalunya 2013! #PBC13

Si avui és dilluns 2 de setembre, i ho és, avui és el darrer dia per votar als Premis Blogs Catalunya 2013!

Si encara no ho has fet avui és el teu dia, doncs fins a mitjanit pots participar en el procés de votació popular d'aquesta convocatòria, donant el teu vot a un dels molts blocs registrats a cada una de les 15 categories dels Premis Blogs Catalunya.

Segur que entre tots els blocs participants hi trobaràs blocs que, per un motiu o altre, t'agradarà votar, potser blocs que coneixes, o de blocaires que coneixes... o potser blocs i blocaires que no coneixies i que has descobert... I si no sempre et quedarà votar aquest... o aquest altre!

En fi, jo ja he votat... i tu? No ho deixis per demà, que ja no hi seràs a temps! Demà ja serà massa tard! Participa-hi i vota ara mateix!