Ahir a la tarda vaig fer un experiment, un experiment gens científic, un experiment molt casolà.
Vaig obrir 8 pestanyes al navegador i en cada una d'elles vaig fer una cerca a Twitter per cada una de les principals etiquetes que promouen els principals partits que concorren en aquestes eleccions.
Durant dos períodes de 5 minuts (de les 18:25 a les 18:30 i de les 19:00 a les 19:05) vaig deixar que s'anessin acumulant als respectius "timeline" les piulades publicades i els resultats van ser aquests:
- @ciu; #PresidentMas: 26 i 24 piulades
- @socialistes_cat ; #alternativasensata : 2 i 8 piulades
- @PPCatalunya ; #JuntosSumamos: 4 i 5 piulades
- @iniciativa ; #itantsipodem: 1 i 16 piulades
- @Esquerra_ERC ; #noupaís: 22 i 44 piulades
- @solidaritatcat ; #SIsomgarantia: 9 i 9 piulades
- @Ciutadans_Cs ; #mejorunidos: 6 i 5 piulades
- @cupnacional ; #hovolemtot : 28 i 7 piulades
Cal tenir present que aquests resultats són molt relatius, depenen molt de la pròpia agenda de cada partit; ahir per exemple ERC va presentar un nou vídeo de campanya amb la participació de Lluís Llach, fet que va fer incrementar el seu impacte a les xarxes socials.
I és que ja sabem que més que els seguidors, a Twitter l'important és l'impacte que generen el què els perfils dels partits i candidats generen entre els seus seguidors, les repiulades i mencions, així com l'ús massiu de les etiquetes!
I aquí el més important és que sobretot les etiquetes les utilitzin els militants, simpatitzants i possibles votants! Ara els partits ja no només et demanen el vot, també et conviden a piular amb les seves etiquetes!
De moment però les eleccions no es guanyen a Twitter ni a les xarxes socials, es guanyen a les urnes!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada