dimecres, 5 d’agost del 2015

Candidatura de Progrés de Sarrià de Ter


Als lineals dels supermercats hi solem trobar productes de marca, productes elaborats per fabricants que els solen comercialitzar sota la seva marca comercial, marques conegudes i reconegudes que a través de la publicitat i el màrqueting els consumidors els hi atribuïm una sèrie de valors, tal i com fem amb totes les marques, amb independència del producte.

Però als lineals dels supermercats també hi trobem productes dels anomenats de "marca blanca", és a dir, productes que els fabricants no comercialitzen amb la seva marca, sinó amb la marca o les marques pròpies de la cadena del supermercat. Els consumidors també acabem atribuint una sèrie de valors a les marques blanques, com ho fem amb les marques comercials tradicionals.

Als lineals dels supermercats, doncs, hi trobem productes de marques comercials tradicionals i productes de marca blanca, productes que conviuen i competeixen alhora per, a partir dels valors que cada un de nosaltres els hi atribuïm, ser consumits!

A la política municipal, com als lineals dels supermercats, també hi ha marques blanques! A Catalunya les marques blanques de la política tradicionalment les han promogut els partits d'esquerres com una manera d'obrir els partits, en especial a les eleccions municipals, amb candidatures afines a unes sigles, però no identificades al 100%.

Els dos exemples més clars de marques blanques de partits polítics catalans són Acord Municipal (AM), marca blanca d'ERC, i Progrés Municipal (PM), marca blanca tradicional del PSC que en les eleccions municipals d'enguany ha canviat per Candidatura de Progrés (CP).

Aquestes marques blanques permeten als partits aixoplugar una sèrie de candidatures que, malgrat mostrar una clara afinitat pel partit paraigües, pel motiu que sigui prefereixen presentar-se amb una denominació diferent de les sigles del partit.

De fet aquests partits polítics es presenten a les eleccions municipals amb la denominació de la marca blanca formant una gran coalició amb les sigles del propi partit, més tota la resta de denominacions específiques.

Si tinguéssim al davant les paperetes de les darreres eleccions municipals de Sarrià de Ter (2011) observaríeu, per exemple, que la candidatura d'Esquerra Republicana de Catalunya es presentava com a ERC-AM, i la socialista com a PSC-PM.

A Sarrià de Ter les candidatures socialistes s'han presentat sempre a les eleccions municipals sota les sigles del PSC, però enguany hem volgut fer un pas endavant, algú considera que un pas al costat, i no presentar-nos sota les sigles del partit, sinó amb la "marca blanca" de Candidatura de Progrés, una denominació que, sense voler evitar la vinculació amb el PSC, que hi és, cerca una major comoditat pel conjunt de persones que formen part de la candidatura.

Tot canvi genera un risc, aquest també, però com a cap de llista he valorat que ara calia fer-lo. La Candidatura de Progrés de Sarrià de Ter és una evolució natural del PSC, de fet no deixa de ser la candidatura socialista, però en aquest cas amb un caràcter més transversal, menys partidista i totalment local!

Ens sentim hereus, doncs ho som i mai hi renunciarem, de la bona feina feta pels governs dels alcaldes Jordi Cañigueral, Josep Turbau i Nicolás Pichardo, i seguim representant una opció d'esquerres que té en la defensa del catalanisme obert i transversal, la defensa de la igualtat i la justícia social els seus principals eixos.

La Candidatura de Progrés de Sarrià de Ter neix del PSC, s'hi manté vinculat, però actua i actuarà amb autonomia i independència, com sempre hem fet els regidors socialistes, situant sempre com a prioritat les necessitats del poble i les vostres, veïns i venes de Sarrià de Ter.

Article publicat al número 91 de la revista Parlem de Sarrià.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada