dimecres, 6 d’agost de 2014

El Citroën GS, cotxe de l'any 1974


L'any 1974, l'any que vaig néixer, a casa tenien un Simca 1.200, el segon cotxe de la família després del mític, i popular, Seat 600 que, com en moltes altres famílies, va ser el primer cotxe dels meus pares!

Però a Espanya el cotxe de l'any 1974 va ser el Citroën GS, un cotxe que es distanciava molt del popular, encara ara, Citroën 2CV!

El Citroën GS no era un model nou, doncs la marca francesa el va començar a fabricar i vendre l'any 1970 i l'any 1971 va ser escollit cotxe de l'any a Europa!

La distinció de cotxe de l'any es va implantar a Europa l'any 1964 i a Espanya no es va donar aquesta distinció fins l'any 1973 per iniciativa del diari ABC, en què es va distingir amb aquest títol el Renault 5.

El Citroën GS era un cotxe de gamma mitja, de poc més de 4 metres de longitud, que va permetre a la marca situar un vehicle entre el popular 2CV i el luxós i elegant, encara avui, Citroën DS, també conegut com a Citroën "Tiburón".

Del Citroën GS en destacava, a banda de la seva singular tecnologia hidropneumàtica, la seva aerodinàmica. Sobre les seves línies estètiques l'any 1974 Citroën va començar a fabricar el seu germà gran i successor del Citroën DS, el Citroën CX.

L'any 1979 Citroën va remodelar, allò del "restyling") el model GS, passant-lo a anomenar GSA, i al llarg dels anys '80 va ser substituït pel Citroën BX., als anys '90 pel Citroën Xantia i a partir del segle XXI per l'actual Citroën C5.

Un dels records que tinc d'aquest cotxe, també d'altres de l'època i fins i tot un xic posteriors, era la regulació de l'altura de la carrosseria... ho recordeu?


-----------------------

Sobre l'any 1974 també he recordat la música, la televisió, la ràdio, la política, la història, la tecnologia, els esports, els naixements i tots aquests "minuts musicals del 1974"!

El mes vinent, com sempre el primer dimecres de cada mes d'aquest 2014, faré un cop d'ull al 1974 des de l'òptica de la crònica negra!