Al llarg d'aquest 2025 els dissabtes el dedicaré a les cançons que xiulen, peces musicals que, en algun moment, contenen música xiulada.
Xiular: Fer un so o una sèrie de sons musicals expel·lint amb força l’aire amb els llavis contrets o tibants, o també amb l’ajuda dels dits, que hom introdueix a la boca d’una manera apropiada.
I avui, una cançó, "Whistle" de Flo Rida, que no és ben bé el que sembla...
En moltes cançons, com en les altres arts, les coses no sempre són el que semblen literalment, sinó que amb l'ús de metàfores hi ha coses que tenen i prenen un altre significat. D'exemples en podem trobar molts, des de l'Estaca de Lluís Llach fins a La Faixa de La Trinca, per posar dos exemples propers.
Els dobles sentits en la música donen molt de joc, especialment quan es volen transmetre missatges altament sexualitzats, com és el cas d'aquesta cançó, en la que escoltem una agradable melodia enganxosa, xiulada amb un to despreocupat, i en realitat rere la metàfora del xiulet s'hi amaga una invitació a la pràctica de la fel·lació.
La funció del xiulet, doncs, en aquesta cançó és doble: musicalment, és un element distintiu del tema; simbòlicament, conté una alta càrrega sexual, fet que ha generat certa controvèrsia, essent criticada des de la perspectiva de gènere.
I és que parafrasejant l'expressió "per què diuen amor quan volen dir sexe?", amb aquesta cançó podríem dir "per què diuen xiulet quan volen dir fel·lació?"
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada