Coses que faig, coses que veig, coses que penso...
dissabte, 14 de maig del 2011
Ja podeu veure el debat electoral de #SarriadeTer a qualsevol hora, per si encara no l'heu vist...
Dura poc més d'una hora i mitja però és interessant el debat electoral, coorganitzat entre El Punt, Televisió de Girona i Ràdio Girona Cadena Ser i amb la col·laboració de Ràdio Sarrià. que vam fer el passat dimarts 10 de maig els 4 candidats a l'alcaldia a Sarrià de Ter.
Aquesta és titular de la crònica que en va fer el diari El Punt: El POUM centra el debat dels candidats de Sarrià
Al final del debat vaig desitjar sort als altres candidats i, naturalment, vaig demanar al públic assistent i als veïns i veïnes en general que em facin confiança, que ens facin confiança el proper 22 de maig!
Després del debat, al mercat! #novesenergies per #SarriadeTer
| La taula del debat electoral a Sarrià de Ter. Foto: Assumpció Vila |
Submergit en plena campanya electoral aquests són dies de molta activitat! Dimarts al vespre a Sarrià de Ter vam fer el debat electoral coorganitzat entre El Punt, Televisió de Girona i Ràdio Girona Cadena Ser i amb la col·laboració de Ràdio Sarrià.
Aquesta és la crònica que en va fer el diari El Punt: El POUM centra el debat dels candidats de Sarrià
I ahir dimecres, vam plantar la carpa al mercat municipal de Sarrià de Ter. Vam repartir el programa electoral i prop de 400 clavells. A la carpa del mercat també hi va venir Narcís Casassa, candidat a l'alcaldia de Sant Julià de Ramis i Medinyà.
Per cert, els dos darrers clavells els vaig regalar als alcaldables d'ERC i CiU, que també tenien parada al mercat...
Aquestes són algunes imatges de la carpa al mercat de Sarrià de Ter:
dimecres, 11 de maig del 2011
Pau Viladiu in memoriam tot recordant Just M. Casero
![]() |
| Pau Viladiu a la Farinera Teixidor, seu del diari El Punt. |
La setmana passada va morir Pau Viladiu Quemada, el dr. Viladiu, qui va ser l'oncòleg del meu pare, Just Manuel Casero, durant la seva sobtada i letal malaltia.
Més enllà del què la meva mare m'ha explicat aquests dies, he volgut relligar de nou les seves vides amb dos breus fragments del llibre de Jaume Guillamet "Memòria de Just" (Edicions 62, 1999), el primer en la seva relació com a Cap del Servei d'Oncologia de l'Hospital Santa Caterina (Viladiu) i de ponent de Sanitat de la Diputació de Girona (Casero), i el segon fragment en la seva relació, més enllà de l'amistat, de metge - pacient.
"Pau Viladiu recorda que el seu primer contacte amb el nou diputat de Sanitat va ser una reunió que va començar a les 7 de la tarda i va acabar a les 4 de la matinada, després d'haver parlat de quasi tot - poesia, emigració, llengua, sexe... - i haver descobert el sorgiment d'una amistat".
(...)
"Segons la seva formació i l'ambient familiar, les persones podien afrontar o no la mort, diu l'oncòleg. ``Vaig deixar que en Just em preguntés. Es va rebel·lar una mica contra la malaltia i la mort, però aviat es va deprimir molt fort, fins que el vaig esbroncar, perquè reaccionés. Va acceptar-ho, va obrir-se i va deixar-se anar. Va saber escoltar i fins i tot va mostrar-se superior emocionalment als qui el visitaven. El beneficiava veure que podia fer bé als altres´´.
Poc més de trenta anys d'aquests intensos moments el dr Viladiu, Pau Viladiu Quemada, ha mort després de molts anys de lluita i convivència amb la malaltia... Deixa un buit en els qui l'han estimat i estimava, però també molts records i vivències... I per qui no el vam conèixer personalment però l'apreciavem i apreciem, ens deixa part de la seva poesia publicada en el llibre "Más allá del laurel" (El Clavel, 2000) amb poesies com aquestes:
Amigo
Si alguna vez vuelves
amigo, del alma,
que sea en silencio
que sea en el alba.
Sin grandes ruidos
sin grandes palabras...
Libertad
No pongas puertas al campo
ni a la libertad fronteras.
No pongas cercas a la amistad
ni al amor pongas barreras.
No quieras encerrarlo todo
en un cajón de madera.
Y yo tan solo
Y si preguntan por mí
decidles que me he ido
donde perece el río
en los confines de la mar
en el norte frío
donde anochece en día.
Dr. Viladiu, Pau, amic dels meus pares, descansi en pau...
-----------------------------
pd: un record també per Joan Brugada del Terri, pare de l'amic Josep Brugada Gutiérrez-Ravé
dimarts, 10 de maig del 2011
El cartell: amb americana o sense? #sarriadeter #novesenergies #22M
| Cartell de les municipals 2011 |
Amb americana o sense? Fa quatre anys va ser amb americana... Però enguany, quan vaig plantejar aquesta pregunta a la colla, quan li vaig formular a la Sira, la resposta va ser unànime: sense!
| Imatge de la campanya de fa 4 anys |
Només en ocasions molt concretes l'americana forma part de la meva indumentària... I encara en menys ocasions la corbata... ni pel meu casament!
Es tracta de ser un mateix, de no deixar de ser un mateix, de mantenir la pròpia identitat, el teu propi estil, adaptant-lo, naturalment, a les circumstàncies i inevitables requeriments... Res pitjor que començar a enganyar amb el cartell!
Descartada l'americana, la camisa prenia llavors tot el protagonisme i aquí també em vaig deixar assessorar i en vaig comprar un parell per a l'ocasió, que ja han trobat altres ocasions per lluïr... I una d'elles resultava més que l'altra...
Les arracades sempre han estat innegociables, totes tres; la primera fa més de mitja vida que la porto (des dels 14 anys i ara en tinc 36!), la segona va venir sola i la tercera de la mà, i orella, de la Sira... Ens fem fer junts els respectius tercers forats a l'orella! Vaig sense rellotge al canell però no sé anar sense arracades... Sempre les he dut amb discreció i mai han estat font de conflicte... tot i que reconec que hi hagi a qui no li agradin...
Les ulleres les de cada dia i el tall de cabell i de barba d'una setmana després de tallar arran... Sí, si ja heu parat de riure per això del tall de cabell us puc ben assegurar que malgrat no creixi arreu, us asseguro que el poc que em queda pel cap creix i cal tallar-lo!
El gest de la mà potser el trobareu poc natural, però a mi m'agrada molt perquè s'hi veu l'anell de casat i dins l'anell hi tinc gravat, com al cor, el nom de la Sira... Cursileria? Potser sí (i què!... que diria aquell...) però també compromís...
Amb americana o sense però, com piulava ahir al Twitter, això del cartell, tenir la foto penjada per Sarrià de Ter, ruboritza una mica!
dilluns, 9 de maig del 2011
L'inici de campanya a Sarrià de Ter, tota una declaració de principis!
| Foto de les candidatures del PSC de Sant Julià de Ramis i Medinyà i Sarrià de Ter. Foto: PSC Sarrià de Ter |
El passat dijous 5 de maig a la nit va començar la campanya electoral de les eleccions municipals, també a Sarrià de Ter. Abans de la tradicional enganxada de cartells la candidatura i col·laboradors vam anar a sopar, tot fent temps per l'hora de les bruixes...
Però la nostra colla no vam sopar sols, sinó que vam compartir taula amb la candidatura del PSC de Sant Julià de Ramis i Medinyà, encapçalada per l'encara alcalde i amic Narcís Casassa.
Són moltes les coses que podem compartir entre Sant Julià de Ramis i Sarrià de Ter a nivell de projectes, programes, serveis i equipaments... L'entesa, la bona entesa, col·laboració i cooperació entre els dos municipis i els respectius governs és i serà un element clau en els propers 4 anys...
Quina millor manera de començar la campanya, abans de l'enganxada de cartells, que compartint taula amb els companys i bons amics veïns de Sant Julià de Ramis i Medinyà... Quina gran oportunitat, aquestes eleccions municipals, per afegir a la taula del restaurant la taula de la cooperació política entre ambdós municipis governats pel PSC... Tota una declaració de principis!
diumenge, 8 de maig del 2011
Terra d'ocells, genial vídeo d'uns "tocats de l'ala"!
Terra d'ocells from Albert Roca on Vimeo.
L'Albert Campsolinas, cantallobenc amant de de la natura, la cultura i les tradicions, i que tot ho mira a través del forat gatiner, m'ha fet arribar aquest meravellòs vídeo, Terra d'Ocells, de Frontera.cat.
Aquests tocats de l'ala, amb plomes i sense, us dibuixaran un gran somriure!
Gaudiu-lo!
Bon diumenge!
dissabte, 7 de maig del 2011
#MinutsMisucals amb Riverside, d'Agnes Obél
Buscant alternatives a Spotify vaig topar amb Deezer i a Deezer vaig descobrir Agnes Obél
Perquè no tot és política, ni campanya electoral!
Bon dissabte!
divendres, 6 de maig del 2011
La nostra acció municipal, al servei del poble, al servei de #SarriadeTer
![]() |
| El grup municipal del PSC a l'Ajuntament de Sarrià de Ter (2007-2011) |
1. Era aquest el canvi que s’esperava amb el nou govern?
2. Llum i ombres del govern municipal
3. Els errors en les grans obres i infraestructures
4. La planificació municipal, una assignatura pendent
5. La nostra acció municipal, al servei del poble
Seguint amb els 5 elements per al balanç del mandat municipal 2007-2011, article que, a mode de balanç, vaig publicar al número 75 de la revista Parlem de Sarrià. avui publico cinquè i darrer capítol:
La nostra acció municipal, al servei del poble
En el discurs que vaig fer en el primer Ple municipal de constitució del nou Ajuntament, el ja llunyà 16 de juny de 2007, expressava quines serien les línies mestres de la nostra acció municipal:
“Serem propositius, treballant des de l’Ajuntament de Sarrià de Ter, amb el nostre nou paper fora del govern, per fer realitat, també, algun dels nostres projectes. Naturalment hi haurà qüestions que possiblement no compartirem amb l’equip de govern, de manera que també mantindrem una actitud de debat crític i constructiu, de confrontació d’idees i projectes. Hi ha d’altra banda, qüestions que han estat iniciades des del nostre grup, en la tasca de govern que hem tingut fins ara, que seguiran i es culminaran els propers mesos i anys, qüestions sobre les quals en farem seguiment i, en la mesura en què els grups del govern ho desitgin, hi seguirem aportant les nostres idees i col·laboració”.
Hem procurat ser fidels a aquest compromís, hem procurat ser crítics i constructius, sempre en benefici de Sarrià de Ter i de vostès, veïns i veïnes:
Hem fet costat al govern quan han desenvolupat projectes que nosaltres havíem iniciat (per exemple nova biblioteca o Campus de Ciències de la Salut), o bé que hem compartit, aportant amb el nostre suport el consens dels tres grups municipals.
Són moltes les qüestions que hem proposat al llarg d’aquest mandat (per exemple la bonificació taxa escombraries per ús de la deixalleria), tot i que la majoria no han rebut el suport del govern.
Ens hem mostrat crítics amb l’acció del govern quan hem considerat que aquesta no prioritzava Sarrià de Ter (per exemple amb la cessió per al Centre de Visitants), o bé quan d’una manera clara i manifesta el govern ha comès errors en la seva gestió municipal (per exemple quan va presentar el pressupost 2010 sense la partida del Centre Cívic de la Cooperativa).
Hem estat insistents en el seguiment de la tasca de govern, especialment pel que fa a l’atenció i obligacions vers els veïns i veïnes (per exemple la proposta i exigència de pagament de les bonificacions del casal d’estiu a les famílies que hi tenien dret).
Però no ens correspon a nosaltres, sinó a vostès, sarrianenques i sarrianencs, jutjar i valorar la nostra feina, també la dels grups que han format el govern municipal, al llarg d’aquest mandat.
El PSC de Sarrià de Ter hem tingut, tenim i sempre tindrem vocació de govern. Som ara, serem a les properes eleccions municipals del maig de 2011, alternativa de govern, l’alternativa del govern actual.
Ara la pregunta ja no és què hauríem pogut fer el PSC si haguéssim estat al govern durant aquest mandat... ara la pregunta a la qual procurarem donar resposta els propers mesos és què farem el PSC durant els propers 4 anys si governem a Sarrià de Ter...
La resposta, la decisió, estarà, com sempre, a les seves mans.
dijous, 5 de maig del 2011
18 motius per fer-nos confiança: presentació de la candidatura, #novesenergies per #SarriadeTer
El proper dissabte 7 de maig de 2011 a les 18:00h al Local Social de La Rasa el PSC de Sarrià de Ter presentem la nostra candidatura a les eleccions municipals de Sarrià de Ter.
Us hi esperem!
La planificació municipal, una assignatura pendent #sarriadeter
![]() |
| Nova pista poliestportiva al Pla dels Vinyers |
1. Era aquest el canvi que s’esperava amb el nou govern?
2. Llum i ombres del govern municipal
3. Els errors en les grans obres i infraestructures
4. La planificació municipal, una assignatura pendent
5. La nostra acció municipal, al servei del poble
Seguint amb els 5 elements per al balanç del mandat municipal 2007-2011, article que, a mode de balanç, vaig publicar al número 75 de la revista Parlem de Sarrià. avui publico el quart capítol:
La planificació municipal, una assignatura pendent (MIEM, PLEC i POUM)
Tres són els elements que, al llarg d’aquest mandat, ens havien de servir per planificar el nostre poble: el MIEM, el PLEC i el POUM.
El MIEM (Mapa d’Instal·lacions Esportives Municipals) es va treballar a finals del 2008 i es va aprovar l’any 2009. El document final va ser, a criteri nostre, un document poc ambiciós que no feia una aposta valenta pel futur esportiu de Sarrià de Ter.
El nostre grup municipal va fer fins a 10 propostes de millora del document, amb accions i plantejaments que ens sembla que el milloraven substancialment, de les quals només una va ser recollida.
D’altra banda vam ser el PSC qui varem obrir el debat del MIEM més enllà de les entitats esportives, a les associacions de veïns i altres entitats de Sarrià de Ter. La pista poliesportiva del Pla dels Vinyers no estava planificada en la proposta del govern municipal i va ser una de les nostres propostes de millora.
El PLEC (Pla local d’Equipaments Culturals) és una de les grans assignatures pendents d’aquest govern. Plantejat fins a la data només a mode d’esborrany, és un document que, sense conèixer les raons, el govern ha tancat al calaix. El nostre poble necessita debatre sobre quin ús hem de fer dels nostres equipaments culturals, i aquest mandat era especialment necessari fer-ho perquè està marcat, com he dit a l0inici, per la inauguració i posada en funcionament de la nova Biblioteca Emília Xargay. El debat polític i ciutadà sobre els equipaments culturals hagués abordat, sense cap mena de dubte, la conveniència o no de cedir gratuïtament al Consell Comarcal del Gironès l’espai d’equipament cultural del costat de la biblioteca... Potser per aquest motiu el PLEC s’ha endreçat en un calaix i no s’ha debatut més...
A més l’esborrany del PLEC posava de manifest un dels primers errors que va cometre el nou govern a l’inici del mandat: suprimir el Consell de Cultura. El nou govern municipal va suprimir el Consell de Cultura i el PLEC precisament el què recomanava era que se’n creés un...
El POUM (Pla d’Ordenació Urbana Municipal) havia de ser una de les principals, sinó la principal, eines de debat polític i ciutadà de Sarrià de Ter d’aquest mandat. El POUM és el principal instrument que tenim per a ordenar urbanísticament el nostre poble, per decidir quin ha de ser el Sarrià de Ter del futur... El debat del POUM el govern l’ha anat posposant fins a les acaballes d’aquest mandat, quan a criteri nostre s’hauria d’haver plantejat a l’inici o a la meitat del mandat municipal. El govern ha fet els deures tard.
I també els ha fet malament, els deures, plantejant un procés participatiu que convida poc a la participació, plantejant un debat sobre el POUM sense explicar ni tan sols a partir de quina elements hem d’articular aquest debat. Aquest que havia de ser el mandat per debatre i tancar el POUM, serà el mandat en què el govern tan sols s’ha atrevit a iniciar-ne el debat a les acaballes del seu mandat, plantejant un debat amb un nivell de participació baix... Temes tan importants i claus com la planificació d’equipaments (escolars, esportius...), la protecció del medi natural, la distribució del sòl industrial, del residencial, la volumetria i densitat del sòl urbanitzable o el model d’activitat econòmica no seran abordats en un procés de participació ciutadana ampli, com sí es va fer, per exemple, l’any 1999 amb el PALS (Pla d’Acció Local per a la Sostenibilitat) i l’Agenda 21. Una nova oportunitat perduda...
I demà, per acabar aquesta sèrie, la nostra acció municipal, al servei del poble
Subscriure's a:
Missatges (Atom)



