dimarts, 23 de desembre de 2014

Nadal sense ànim de lucre


El Nadal, ens agradi o no, és sinònim de consum, que es dispara en aquestes dates en molts sectors, però també de solidaritat, tot i que hi ha qui la vesteix de caritat amb gales i “telemaratons” que busquen més remoure’ns les entranyes, més que la consciència, perquè esquitxem quatre virolles. Consum i solidaritat, però, lluny de ser antagònics bé poden trobar-se per formar un interessant i potent binomi transformador.

Aquest Nadal us proposo que posats a ser solidaris ho siguem d’una forma més natural o, com es diu ara, més orgànica: resignats a que poc o molt haurem de consumir podem fer-ho alhora satisfent la nostra fam i set de justícia, de justícia social, més que no, com deia aquell, ser solidaris per caritat humana!

Hi ha a quasi tots els nostres pobles, barris i ciutats organitzacions sense ànim de lucre que des de la noblesa dels seus fins treballen i lluiten dia sí, dia també, per causes necessàries; organitzacions que tenen activitats productives amb valor afegit i en les que podem trobar aquell producte, regal o servei que per Nadal, ara que s’acosta, o tot l’any, podem necessitar.

En podem dir consum responsable, consum amb valor social o consum socialment responsable; de fet tan és perquè en aquests casos el nom sí fa la cosa!

El millor regal que aquest Nadal ens podem fer és contribuir amb les nostres compres quotidianes a l’economia social i solidària, donant valor no només als productes que comprem, sinó sobretot al destí dels nostres diners.

Article publicat al número 3 de la Revista Mirall en pdf.