dimecres, 4 de maig del 2011

“El nostre propòsit és fer un salt endavant”. @elpunt m'entrevista com a alcaldable a #SarriadeTer

Captura de l'entrevista publicada a l'edició en paper

Aquesta és l'entrevista que em va fer dies enrere el diari El Punt com a candidat a l'alcaldia a Sarrià de Ter i que va publicar el passat dissabte 30 d'abril.

ROGER CASERO  CAP DE LLISTA DEL PSC-PM PER SARRIÀ DE TER
 

El nostre propòsit és fer un salt endavant

 

Li fa la sensació que en temes importants s'han malbaratat quatre anys de govern


Es presenta per segon cop com a cap de llista del PSC amb l'objectiu de recuperar l'alcaldia que va perdre la formació el 2007. Del 2003 al 2007 era tinent d'alcalde de Sarrià i és portaveu socialista al Consell Comarcal del Gironès.

Com valora l'última legislatura?
Em fa la sensació que en temes molt importants hem perdut quatre anys. Sobretot pel que fa al tema del POUM, que s'hi han posat a última hora i per passar el tràmit. O decisions equivocades, com ara el Centre de Visitants del Gironès, amb el qual mai no s'han tingut en compte les necessitats del poble. Quant a la gestió econòmica, tampoc no han estat a l'altura de les circumstàncies. Entre moltes coses, no s'han aplicat mesures d'estalvi. S'anunciaven com el govern del canvi, però en algunes coses ha anat a pitjor.

Què vol per a Sarrià?
Volem que Sarrià tingui un govern i un alcalde seriosos, que sàpiga gestionar bé els migrats recursos econòmics. Volem que el ciutadà s'acosti més a l'Ajuntament i, per tant, fomentar la participació. Volem crear un Consell Territorial i un Consell Econòmic, en què hi hagi cabuda a comerciants i empreses. I ens comprometem a afrontar el tema del POUM.
I en què invertiran?
Sobretot per tenir gespa artificial al camp de futbol i potenciar el Campus de Ciències de la Salut. També és prioritari elaborar un mapa d'equipaments escolars i fer una previsió de la reserva de sòl per a una nova escola de primària. Sempre tenint en compte l'optimització de recursos.

Quin és el seu lema?
Si fa quatre anys es va fer un pas enrere, ara volem fer “Un salt endavant”.

En cas de necessitar acords a què estan disposats?
Si fan falta, nosaltres dialogarem i plantejarem les diverses opcions de govern amb tots els grups, sempre, això sí, tenint en compte el resultat de les eleccions.

Els errors en les grans obres i infraestructures #sarriadeter

Obres de construcció d'ampliació de l'AP7 a Sarrià de Ter. Foto: Assumpció Vila

1. Era aquest el canvi que s’esperava amb el nou govern?
2. Llum i ombres del govern municipal
3. Els errors en les grans obres i infraestructures
4. La planificació municipal, una assignatura pendent
5. La nostra acció municipal, al servei del poble

Seguint amb els 5 elements per al balanç del mandat municipal 2007-2011, article que, a mode de balanç, vaig publicar al  número 75 de la revista Parlem de Sarrià. avui publico el tercer capítol:

Els errors en les grans obres d’infraestructures

Aquest mandat municipal ha estat marcat per l’inici de les obres de les dues grans infraestructures que ens travessen pel poble: el TGV i l’ampliació de l’AP7.

Tan una com l’altra infraestructura passen per tot el nostre terme municipal, però hi ha alguns punts on el seu pas i, sobretot, les obres de construcció, són especialment delicats. Un d’aquests punts és a Sarrià de Dalt, sota el viaducte de l’AP7 i l’espai comprès entre el carrer del Bosc, la carretera de Sarrià de Dalt i la plaça de Can Nadal. Des del PSC de Sarrià de Ter sempre hem defensat que la reurbanització d’aquest punt, fruit de les obres dels dos projectes, havia de fer-se conjuntament. En canvi el què ens hem trobat és que com que la construcció de la sortida d’emergència del túnel del TGV de la plaça de Can Nadal es va començar a construir primer es va fer el projecte de reurbanització de la plaça sense tenir present les obres que calia fer posteriorment al viaducte de l’AP7, just al costat, a la pujada de Sarrià de Ter i carrer del Bosc. I de la mateixa manera després, a l’hora de fer el projecte de reurbanització de la pujada de Sarrià de Ter i el carrer del Bosc, es farà condicionat al projecte ja existent de la plaça de Can Nadal.

La nostra opció hauria estat, i així ho hem demanat reiteradament al govern, fer un sol projecte de reurbanització del sector que contemplés les derivades de les obres dels dos projectes constructius (TGV i AP7). És una qüestió estratègica, però també econòmica: els projectes arquitectònics valen diners i, encara que en aquest cas no els pagui directament l’Ajuntament, el seu estalvi podria servir per una altra millora.

Un altre error estratègic i de planificació, vinculat a aquestes dues grans infraestructures, és el poc retorn positiu que n’hem tret, tan pel que fa a compensacions per les obres com pel que fa al seu pas. Més enllà de la resolució de les qüestiona particulars (els habitatges enderrocats per Abertis per l’ampliació de l’AP7), pensem que les molèsties que ens genera i generarà encara la construcció d’ambdues infraestructures no ha estat suficientment compensada a nivell municipal.

La gestió de l’1% cultural n’és un exemple. Hem perdut l’oportunitat, per la manca de definició i decisió del govern, de presentar-nos a una convocatòria per la manca d’un projecte amb cara i ulls per a presentar-hi. Pensem que el govern aquest mandat no ha fet els deures, entre d’altres cosses, respecte a la necessària remodelació de l’edifici municipal de Rafael Masó del carrer Major. La situació d’aquest equipament, potencialment presentable per rebre finançament de l’1% cultural, és la mateixa que al principi del mandat. El govern ni n’ha definit els possibles usos ni ha endegat un projecte de millora... Una altra oportunitat perduda.
Si bé és cert que l’opció ara per rebre finançament de l’1% cultural és per les excavacions de la Vil·la Romana, aquesta vindrà condicionada per la seva catalogació com a Patrimoni d’Interès Estatal, catalogació que no està exempta de càrregues econòmiques afegides pel que fa a la conservació de les restes i el jaciment.

D’altra banda, i per acabar aquest punt, ni tan sols hem sabut treure un mínim rendiment del fet que, fruit de les obres del TGV, l’empresa constructora tingués una “cimentera” pròpia i ens en pogués donar per a obres municipals.

I demà, la planificació municipal, una assignatura pendent (MIEM, PLEC i POUM)

dimarts, 3 de maig del 2011

Trampa de foc, el divendres 6 de maig a les 20h a la @Llibreria22


El proper divendres 6 de maig al vespre tinc el goig, l'honor i, alhora, la responsabilitat, de presentar el llibre "Trampa de foc" de la Núria Martí Constans a la Llibreria 22.

Núria Martí, finalista del premi Casero l'any 2007, va guanyar els Premis Literaris Sant Jordi de Sarrià de Ter fa 3 anys amb el recull de contes Naturalesa Humana, que recentment ha publicat amb relats nous.

Em fa molta il·lusió presentar aquest nou llibre de la Núria Martí i també em faria molta il·lusió que ens hi poguéssis acompanyar!

Llum i ombres del govern municipal de #SarriadeTer

Accés provisional i cul de sac del carrer Francesc Cambó de Sarrià de Ter

1. Era aquest el canvi que s’esperava amb el nou govern?
2. Llum i ombres del govern municipal
3. Els errors en les grans obres i infraestructures
4. La planificació municipal, una assignatura pendent
5. La nostra acció municipal, al servei del poble

Seguint amb els 5 elements per al balanç del mandat municipal 2007-2011, article que, a mode de balanç, vaig publicar al  número 75 de la revista cultural i d'informació local Parlem de Sarrià. avui publico el segon capítol:


Llum i ombres del govern municipal

La millor notícia d’aquest mandat municipal ha estat la inauguració de la nova Biblioteca Municipal Emília Xargay. Aquest era un projecte que venia de lluny i que ara, a finals d’aquest mandat, s’ha inaugurat i posat en funcionament i al servei de tothom.

Naturalment s’han fet altres coses positives, com les excavacions de la Vil·la Romana, l’arranjament de carrers o la millora d’alguns equipaments... Però és en les qüestions estratègiques més importants on veiem que el govern ha comès més i més importants errors.

Un dels errors més grans que pensem que ha comès el govern municipal ha estat la cessió gratuïta de 800 m2 d’equipament municipal al Consell Comarcal del Gironès per a la futura ubicació del Centre de Visitants del Gironès. La cessió, ja explicada abastament en altres números d’aquesta revista, pensem que ha respost més a criteris de caràcter polític i de partit que no pas a criteris i prioritats del nostre poble. Pel seu valor econòmic, per la seva repercussió negativa en la disponibilitat de superfície construïda per a equipaments municipals, aquesta cessió gratuïta ha estat, a ulls nostres un dels grans errors que ha comès aquest govern.

Un altre error ha estat “regalar-nos” un cul de sac al carrer Francesc Cambó, a la zona del Pavelló Municipal, fruit de la construcció d’altra banda necessària, del nou giratori de la Via Augusta. Però com sol passar els errors ens surten sempre molt cars. Si la construcció del giratori ja va tenir un cost de més de 490.000 €, ara refer aquest error del cul de sac ens costarà més de 174.000 €, que s’han hagut de retallar del pressupost previst per a la 3a fase de la reforma del carrer Major.

Una altra ombra d’aquest govern municipal ha estat la promesa, no complerta, d’instal·lar gespa artificial al camp de futbol municipal de La Rasa. Si bé el govern va situar aquesta acció a l’agenda política a l’any 2009 amb l’aprovació del MIEM, tot i tenir l’oportunitat d’aportar-hi finançament el mateix any 2009, la instal·lació de la gespa artificial segueix essent, encara avui, un tema no resolt.
Si el cost del nou giratori de la Via Augusta (490.000 €) no s’hagués finançat via Fons Estatals del Plan E, sinó que l’haguessin finançat el Ministeri de Foment, Abertis i la Generalitat de Catalunya, tal i com havíem començat a treballar políticament el PSC quan encara érem al govern municipal, aquests diners s’haurien pogut destinar a finançar la instal·lació de gespa artificial al camp de futbol de La Rasa. Una oportunitat perduda fruit d’una mala, o nul·la, negociació política.

I demà, els errors en les grans obres d’infraestructures.

dilluns, 2 de maig del 2011

Passem comptes: 5 elements per al balanç del mandat municipal 2007-2011 #sarriadeter

Amb Assumpció Vila i l'exconseller de Cultura Joan Manuel Tresserres el dia de la inauguració de la nova biblioteca Emília Xargay de Sarrià de Ter

Passem comptes: 5 elements per al balanç del mandat municipal 2007-2011 és l'article que, a mode de balanç, vaig publicar al  número 75 de la revista cultural i d'informació local Parlem de Sarrià.

Avui publico la introducció i el primer dels 5 elements i fins divendres publicaré els 4 restants...


Passem comptes: 5 elements per al balanç del mandat municipal 2007-2011

Amb l’any 2010 es tanca el darrer any natural sencer d’aquest mandat municipal i quan enfilem l’any 2011 ho farem ja amb la perspectiva de la nova convocatòria d’eleccions municipals, prevista pel proper diumenge 22 de maig.

És el moment, doncs, de fer balanç; després vindrà el moment de fer les propostes per al nou mandat municipal (2011-2015), però ara és el moment de mirar enrere, de situar-nos a finals de la primavera de l’any 2007 i analitzar la feina feta durant aquest mandat municipal.

Des de la perspectiva del grup municipal del PSC a l’Ajuntament de Sarrià de Ter, a l’oposició durant aquest mandat, són cincs els elements a partir dels quals podem analitzar aquest mandat municipal:

1. Era aquest el canvi que s’esperava amb el nou govern?
2. Llum i ombres del govern municipal
3. Els errors en les grans obres i infraestructures
4. La planificació municipal, una assignatura pendent
5. La nostra acció municipal, al servei del poble

No pretenc fer un balanç exhaustiu d’aquet mandat municipal, però desgranant cada un d’aquests cinc punts trobarem prou elements per a la reflexió i balanç d’aquest mandat municipal. De fet la finalitat d’aquest escrit no és només la d’articular les valoracions que fem des del PSC de Sarià de Ter, la nostra voluntat és sobretot fomentar i estimular el debat a partir de la nostra visió d’alguns dels principals aspectes d’aquest mandat municipal.

1. Era aquest el canvi que s’esperava amb el nou govern?

Les darreres eleccions municipals van canviar el mapa polític municipal del nostre poble, configurant Ajuntament amb 3 grups municipals: ERC, amb 4 regidors, el PSC també amb 4 regidors i CiU amb 3 regidors. Aquest nou mapa polític va dibuixar un nou escenari polític municipal amb l’acord entre els grups d’ERC i CiU per formar govern, passant el nostre grup a l’oposició.
Amb aquesta situació, a pocs mesos de finalitzar aquest mandat municipal, pensem que ens hem de preguntar: era aquest el canvi que esperàvem amb el nou govern?

El canvi no és sempre sinònim de millora; amb un canvi també i podem sortir perdent, i aquest ens sembla que és i ha estat el cas de Sarrià de Ter: la nostra percepció, compartida també per altres veïns i veïnes, és que l’expectativa de canvi en positiu que s’havia projectat no s’ha complert.

En nostre balanç del govern d’aquest mandat no és positiu: veiem que amb aquest nou govern hi hem perdut, com a poble, més que no pas hi hem guanyat...
Aquesta és però una percepció molt particular, és la nostra... En qualsevol cas en els propers punts aportarem suficients arguments, encara que no tots, per argumentar la nostra perspectiva.

I demà, llum i ombres del govern municipal

Divideix i perdràs... Cal repensar els Premis #SantJordi de #SarriadeTer!

Acte de lliurament dels XXXI Premis Literaris Sant Jordi de Sarrià de Ter. Foto: Roger Casero

Divideix i guanyaràs? No, no sempre... no necessàriament sempre...

Els Premis Literaris Sant Jordi de Sarrià de Ter han celebrat enguany la XXXI edició, i tot i gaudir de bona salut pel que fa a la participació d'obres, alguns dels canvis que l'actual govern i regidoria de cultura ha introduït aquests darrers 4 anys no han estat, a criteri meu, encertats.

Un dels efectes d'aquests canvis és que els actes de lliurament dels premis han perdut públic, molt de públic. L'actual govern va optar per dividir els actes de llirament dels premis infantils dels d'adults i amb aquesta divisió hem perdut públic tan en un acte de lliurament com en l'altre. Al lliurament dels premis literaris aquest any hi hem assistit bàsicament autoritats (tot i que tampoc totes!) i els i les premiades amb llurs respectives famílies i acompanyants, i algun que altre veí i veïna... Comptat i debatut, cal reconèixer, poca gent!

Si a aquest fet hi sumem que el govern i la regidoria de cultura han suprimit la categoria juvenil, hi ha tot un sector de població que, malauradament, es sent exclòs del concurs literari...

I d'altra banda si el govern i la regidoria de cultura han fet cas omís a la nostra proposta de crear un premi local en la categoria d'adults, potenciant així els i les escriptores locals (que hi són!), no ens podem sorprendre que els Premis Literaris Sant Jordi de Sarrià de Ter hagin perdut tan interès entre els veïns i veïnes aquests darrers quatre anys...

Tal i com exclamava ahir al Twitter publicant la foto que acompanya aquest apunt: cal repensar els Premis de ! Trobo a faltar i segueixo reivindicant els premis juvenil i local en adult...

Podriem començar per aquí, no trobeu?

dissabte, 30 d’abril del 2011

Miren, itinerari crític: el trailer


Trailer Miren, Itinerari crític. from marc planas on Vimeo.

Aquest és el trailer de Miren, itinerari crític, un documental que estan realitzant els germans Pau Planas i Marc Planas amb Pere Cortada...

Tan de bo aviat tinguem notícies, bones notícies del documental sencer!

dijous, 28 d’abril del 2011

Alumnes de l'Escola Montserrat de #SarriadeTer, experts sobre el mosquit tigre a l'InfoK!

Captura de pantalla de la pàgina de l'Info K

Els i les alumnes de 5è de primària de l'Escola Montserrat de Sarrià de Ter es van convertir, ahir, en experts sobre el mosquit tigre en aquest reportatge que va emetre l'Info K, l'informatiu del Canal Super 3 de Televisió de Catalunya.

Podeu veure el vídeo clicant aquí.

Enhorabona als i les alumnes i a l'equip docent pel reportatge, i enhorabona a l'escola per al seu projecte i compromís educatiu!

dimecres, 27 d’abril del 2011

#MinutsMusicals amb #PaísPetit de #LluísLlach, a petició de #Guardiola, dedicada a #Mourinho



País Petit
El meu país és tan petit
que quan el sol se'n va a dormir
mai no està prou segur
d'haver-lo vist.
Diuen les velles sàvies
que és per això que torna.
Potser sí que exageren,
tant se val! és així com m'agrada a mi
i no en sabria dir res més.
Canto i sempre em sabré
malalt d'amor pel meu país.

El meu país és tant petit
que des de dalt d'un campanar
sempre es pot veure el campanar veí.
Diuen que els poblets tenen por,
tenen por de sentir-se sols,
tenen por de ser massa grans,
tant se val! és així com m'agrada a mi
i no en sabria dir res més.
Canto i sempre em sabré
malalt d'amor pel meu país.

El meu país és tant petit
que sempre cap dintre del cor
si és que la vida et porta lluny d'aquí
i ens fem contrabandistes,
mentre no descrobreixin
detectors pels secrets del cor.

I és així, és així, com m'agrada a mi
i no en sabria dir res més.
Canto i sempre em sabré
malalt d'amor pel meu país.
El meu país és tant petit
que quan el sol se'n va a dormir
mai no està prou segur
d'haver-lo vist.

Lluís Llach