Coses que faig, coses que veig, coses que penso...
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris temps x temps. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris temps x temps. Mostrar tots els missatges
dimarts, 19 d’abril del 2011
I van els Tres Reis i em porten temps!
"Confio que els Reis siguin generosos amb mi pel que fa al temps..." escrivia la vigília de Reis, hores abans de la Nit de Reis, a l'apunt Carta als Reis de la crisi: demana temps, serà el millor regal!
Bé, el regal no és ben bé per mi, és per tres entitats de Plataforma Educativa, entitat de la qual formo part i treballo des de fa més de 16 anys... Aquestes tres entitats formen part de les 60 empreses de Catalunya que formen part del projecte Temps x TEMPS, impulsat pel Departament d’Empresa i Ocupació i subvencionat pel Servei d’Ocupació de Catalunya i el Fons Social Europeu.
Pels voltants de Nadal cursava una formació on-line sobre xarxes socials i resulta que una de les responsables d'aquella formació va llegir, segurament via Twitter, el meu apunt al bloc sobre el temps. El cas és que setmanes més tard, a principis de febrer, l'Imma Pérez, una de les responsables d'aquella formació i, llavors i encara ara, coordinadora també del projecte Temps x TEMPS, coneixedora que jo treballava (i treballo encara) en una entitat social, va enviar-me un missatge, via Linkedin, sobre el projecte per si era del nostre interès...
En pocs dies l'interès es va concretar en un sí i ara ja hi estem ficats de cap a peus!
Ja ho diuen: vigila el què desitges, el què demanes (i veig que també el què escrius!) que pot fer-se realitat!
Un apunt personal ha facilitat, sense ni tan sols saber-ho ni buscar-ho, la participació de tres entitats en aquest interessant projecte... La frontera entre allò personal i allò professional, també a les xarxes socials, a voltes es dilueix... sigui per mal o, com en aquesta ocasió, per bé!
dimecres, 6 d’abril del 2011
60 empreses catalanes millorarant la seva productivitat gestionant millor el seu temps amb #tempsxTEMPS
![]() |
| Presentació del projecte Temps x TEMPS a Girona |
60 empreses catalanes millorarant la seva productivitat gestionant millor el seu temps...
O si més no, aquest és el repte!
Dies enrere es presentava a Girona el projecte Temps x TEMPS, impulsat pel Departament d’Empresa i Ocupació i subvencionat pel Servei d’Ocupació de Catalunya i el Fons Social Europeu. Temps x TEMPS és un projecte innovador que té la voluntat de contribuir a la transformació el model productiu actual basat en el presencialisme cercant noves formes de gestionar el temps de les empreses i les persones per a la millora de la productivitat i la societat, posant en valor el temps de les persones.
Un total de 60 empreses de Catalunya participen al projecte Temps x TEMPS (Temps a l’Empresa per a la Millora de la Productivitat i la Societat) i entre les 11 empreses gironines n'hi ha 3 de Plataforma Educativa, grup d'entitats: l’empresa d’inserció Eina Activa i les fundacions Astres i Resilis.
Aquests són els beneficis de la incorporació de mesures de gestió del temps de treball per a les empreses:
Recursos humans.
- Satisfacció de les persones treballadores que poden gaudir de manera més equilibrada el seu temps personal, laboral i familiar.
- Disminució del presencialisme (presencia al lloc de treball amb baixa productivitat).
- Reducció de l’absentisme.
- Reducció de la rotació.
- Increment de la productivitat de les persones.
- Augment del prestigi de l’empresa com entitat contractadora.
- Alliberament del talent i flux d’idees innovadores.
- Augment de l’eficiència.
- Millora de la gestió del coneixement.
- Foment de la igualtat d’oportunitats de TOTS els col•lectius.
- Increment del salari emocional, com element de fidelització de la plantilla.
- Menys jerarquització de les plantilles.
- Foment de la Innovació.
- Treball en xarxa.
- Foment de la Responsabilitat Social Corporativa.
- Gestió del coneixement.
- Augment de la competitivitat de l’empresa.
- Millora del posicionament de marca.
- Més flexibilitat de l’empresa i adaptació en entorns canviants mot competitius.
- Adaptació dels productes i serveis al mercat per l’escolta activa, causada per la implicació i motivació de la plantilla en el model de negoci.
- Millora de la imatge de la companyia vers els stakeholders.
- Aposta per la innovació en altres àmbits per la optimització dels processos , a més dels recursos humans.
- Optimització dels recursos i estalvi de costos per la descens de la rotació del personal.
- Increment de la qualitat dels productes i serveis, i disminució de les no conformitats de producte incidint en una davallada de la despesa per compres.
- Medició de resultats en termes tangibles per a l’empresa traduïble a beneficis econòmics.
- Sostenibilitat dels recursos i de l’empresa.
- Concertació amb els agents del territori per la millora de la cohesió social.
Confiem que aquesta sigui una positiva contribució al canvi de model productiu i que si n'existeixen, i estic convençut que serà així, les bones experiències i bones pràctiques es puguin reproduïr en altres empreses i consiolidar en la nostra nova cultura empresarial. És clar que també del què es tracta és de ser més competitius i productius, pel què cal que les mesures no només millorin el clima laboral, també i sobretot el compte de resultats!
Aquesta és una breu presentació del projecte:
Subscriure's a:
Missatges (Atom)

