El mes d'agost sol acompanyar-se de l'adjectiu "inhàbil", que vol dir, ras i curt i segons el diccionari, "no hàbil", una definició que no desprèn tota la càrrega que té aquest terme.
Inhàbil fa referència als dies en què, a priori, no es compten a efectes de terminis legals o administratius i que per extensió apliquem per fer-nos entendre que és un mes que no compta, en el que aparentment no passa (gaire) res.
Hi influeix el fet que sigui el mes que concentra més vacances, especialment les del personal de les institucions públiques, que aturen (gairebé) tota la seva activitat, entrant en una mena d'estat letàrgic.
És clar que durant el mes d'agost passen moltes coses, com en qualsevol altre mes, i fins i tot les institucions públiques mantenen la seva activitat, com els mitjans de comunicació que, tot i calçar-se xancletes i oferir una programació més fresca i lleugera, segueixen al peu del canó.
En resum, el mes d'agost compta més del que sembla, per bé que el puguem seguir considerant inhàbil. El que té el mes d'agost, com també part del mes de desembre i de gener, és un evident canvi de ritme, i aquest canvi de ritme també el té, des dels seus inicis, aquest bloc.
És per això que durant les pròximes setmanes el meu bloc també es posa en mode "agost", i a partir d'avui i fins a l’1 de setembre, hi trobareu actualitzacions tres dies per setmana els, dilluns, dimecres i divendres. El contingut seguirà la línia habitual amb l'objectiu de mantenir el batec sense forçar el pas.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada