dimarts, 11 d’octubre de 2011

Té 12 dies per aconseguir un #Mac

Sembla un repte... i efectivament ho és!

Però és quelcom més, 3 coses com a mínim: l'acció d'un emprenedor (1) que planteja una acció de micromecenatge (2) dissenyant una campanya de màrqueting (3).

L'emprenedor: un estudiant de disseny gràfic que, mig en sèrio mig en broma, es planteja un objectiu: comprar-se un Mac. I com sol ser habitual planteja comprar-se'l fruit del rendiment del seu treball. La veritat és que no sé si ell és o no un emprenedor, si s'hi sent, però l'acció que planteja sí que té molt d'emprenedoria. El Mac no és un caprici, el vol, l'emprenedor, per a seguir en els estudis i la feina...

Micromecenatge: l'emprenedor es marca un objectiu i el quantifica: necessita treballar 100 hores a raó de 15 € l'hora. El seu objectiu és aconseguir 1.500 €, i es marca, també, un termini per assolir-lo: 12 dies. L'emprenedor té un pla: ven temps, vol que la gent li compri hores, que la gent li faci encàrrecs, encara que petits, per hores, aplicant el concepte de micromecenatge: amb moltes petites aportacions, assolir l'objectiu final. El micromecenatge no és un invent d'ara, però sí que ara és una font de captació de recursos important, també en el camp social.

Màrqueting: l'emprenedor té clar l'objectiu i la manera d'assolir-lo, però ara li falta una part essencial: els clients/donants que li han de comprar hores. I per tant és imprescindible que es vengui. Però el dissenyador gràfic no es ven directament a ell (fixeu-vos que en cap moment he mencionat el seu nom), sinó que el què fa és vendre's a través d'una campanya de valor, en aquest cas d'un repte. En Joan Colell, futur dissenyador gràfic, fa servir el repte com a reclam per oferir el seu servei de disseny gràfic a través del micromecenatge.

A més posa èmfasi en una idea clau: no cal un gran pressupost per fer-li un encàrrec; no només una empresa, també un professional o un particular poden fer-li un encàrrec, poden comprar-li hores. Qui no té 15 €?

Per a captar i atraure visitants a la seva pàgina web utilitza, suposo que entre d'altres estratègies, un perfil a  Twitter, però no un perfil personal, sinó un perfil del repte...

De fet va ser a través de Twitter que jo em vaig assabentar, el divendres de la setmana passada, de la seva iniciativa...

Aquesta iniciativa m'ha fet pensar en un llibre que em vaig llegir aquest estiu, La semana laboral de 4 horas (Tomothy Ferriss, RBA, 2007), en què precisament l'autor diu que per assolir coses que volem al final hem d'acabar quantificant les hores de treball que haurem d'invertir per assolir-ho...

O sigui que ja ho sabeu. necessiteu hores de dissenyador gràfic?