dimarts, 5 de juliol de 2016

"La señora del hogar"


Ring, riing...
- Digui!
- "Estamos haciendo estadisticas de compras, se puede poner la señora del hogar?"
Amablement la vaig penjar...

És possible que em precipités penjant el telèfon, que el "target", el mercat objectiu d'aquesta estadística, d'aquesta enquesta com dels productes sobre els que volien preguntar fóssin, més que les dones en general, les senyores de la casa, que tot i semblar-ho, no és ben bé el mateix!

Els publicistes segueixen creient que són les dones les que, majoritàriament, prenen les decisions sobre les compres de casa; només cal veure la majoria d'anuncis d'alimentació familiar (pastes, galetes, cereals...) o de productes per la llar (lleixius, desengreixants, detergents, ambientadors...). I si els publicistes ho creuen deu ser que, en part, a la realitat és així... Segur que tenen enquestes que ho demostren!

Setmanes enrere van trucar a casa per fer una enquesta electoral; van trucar de Metroscòpia i després de les pertinents informacions i quan amablement em disposava respondre-la, em va preguntar l'edat: 41 anys! No li servia, jo, a l'enquestadora, ella necessitava homes més joves (!?) i a casa hi ha més joves, però no són homes! Va demanar-me si en qüestió de minuts podria trucar-me un seu company, doncs jo sí encaixava en el seu "target"! Ring riing... Vaig respondre l'enquesta electoral sobre el 26J i el Brèxit amb total sinceritat, us ho asseguro!

Segurament em vaig precipitar, penjant el telèfon, però la frase ("Estamos haciendo estadisticas de compras, se puede poner la señora del hogar?") em va revoltar i no li vaig donar més oportunitat!

El que m'inquieta, però, és que si la pregunta hagués estat dirigida a l'home de la casa sobre alguna qüestió (se suposa) del nostre àmbit de decisió (cotxes, tecnologia, etc.), probablement, hagués respost o no l'enquesta, no m'hagués indignat!

Ring, riing...