dimecres, 29 de maig del 2013

Plantes vs marques comercials

"Los niños conocen más nombres de marcas comerciales que de plantas". Aquest va ser el titular que Heike Freire va donar per l'entrevista que a principis de febrer va fer-li La Vanguardia.

Aquesta realitat em va fer pensar en uns jocs per a dispositius mòbils (telèfons i tauletes) que consisteixen en posar nom a logotips de marques comercials i anar passant pantalles i pantalles. Reconec haver-hi jugat alguna vegada, la majoria auxiliant a les meves filles a passar pantalles!

Fa molts anys que la nostra societat, majoritàriament urbana i consumista, viu envoltada de marques comercials; bé, més que envoltada, embolcallada amb marques comercials. Són infinits els impactes de marques comercials que cada dia rebem. Hem arribat al punt que fins nosaltres mateixos som, podem ser, la nostra pròpia marca comercial!

Ignoro si hi ha algun d'aquests jocs d'endevinar marques comercials on el repte sigui endevinar el nom de plantes, però de ser-hi jo, ben segur, no passaria completaria ni la primera pantalla! La meva dona, que no passa les de les marques comercials, segurament sí!

És trist dir-ho així, però la majoria dels impactes quotidians que tinc amb plantes són bé dins de potets que contenen espècies variades o de sobres d'infusions...

Heike Freire es referia als infants i als joves, però la seva afirmació em va interpel·lar a mi directament, que d'infant ja no tinc més que els records d'infantesa. Jo potser ja no tinc remei, però sí, encara, les meves filles!

Per Heike Freire la clau és "Educar en verd" i fomentar el contacte dels infants (jo diria que també dels adults) amb la natura.

Jo de moment ja he pres una decisió: negar-me a tornar a donar ni una sola resposta a un d'aquests estúpids jocs de marques! O el que és el mateix, llençar tot el meu coneixement sobre marques comercials a les escombraries! O encara millor, reciclar aquest coneixement! Per sort meva encara tinc, sinó tota, molta vida per endavant!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada