dijous, 22 de novembre de 2012

La força de les etiquetes polítiques del #25n2012 a Twitter

Les eleccions, aquestes, totes, també viuen a Twitter! I a Twitter el què pren força, més que els propis perfils dels partits i candidats, són les etiquetes!

Ahir a la tarda vaig fer un experiment, un experiment gens científic, un experiment molt casolà.

Vaig obrir 8 pestanyes al navegador i en cada una d'elles vaig fer una cerca a Twitter per cada una de les principals etiquetes que promouen els principals partits que concorren en aquestes eleccions.

Durant dos períodes de 5 minuts (de les 18:25 a les 18:30 i de les 19:00 a les 19:05) vaig deixar que s'anessin acumulant als respectius "timeline" les piulades publicades i els resultats van ser aquests:


Cal tenir present que aquests resultats són molt relatius, depenen molt de la pròpia agenda de cada partit; ahir per exemple ERC va presentar un nou vídeo de campanya amb la participació de Lluís Llach, fet que va fer incrementar el seu impacte a les xarxes socials.

I és que ja sabem que més que els seguidors, a Twitter l'important és l'impacte que generen el què els perfils dels partits i candidats generen entre els seus seguidors, les repiulades i mencions, així com l'ús massiu de les etiquetes!

I aquí el més important és que sobretot les etiquetes les utilitzin els militants, simpatitzants i possibles votants! Ara els partits ja no només et demanen el vot, també et conviden a piular amb les seves etiquetes!

De moment però les eleccions no es guanyen a Twitter ni a les xarxes socials, es guanyen a les urnes!