dijous, 13 de maig del 2010

L'art de vendre, una ciència



(si el vídeo no es reprodueix bé, clica aquí per veure'l)

Aquest fragment de poc més de 3 minuts del programa Valor Afegit del Canal 33 em serà de gran utilitat aquest dijous, dia 13 de maig de 2010, quan a primera hora de la tarda explicaré a un grup d'alumnes d'Educació Social de la UdG, com, en el marc del prorama Incorpora de "la Caixa", les entitats socials fem la "prospecció empresarial", és a dir, el procés de venta del nostre "producte", la inserció laboral de col·lectius en risc d'exclusció com una solució per l'empresa, alhora que un element més de RSC; un producte que, per bé que té un elevat component social, el defensem bàsicament per la qualitat, proximitat i professionalitat del servei que oferim.

Tal i com explica Dave Mattson el secret d'una venta és una combinació de preparació prèvia, d'escoltar més que no parlar, de saber formular les preguntes correctes i de saber llegir tota la informació que el client et dóna... És bàsic que el producte respongui a les necessitats del client, però cal quelcom més que el client el pugui necessitar... Per més que necessitis un producte, si el venedor no et convenç, no li compraràs; segurament buscaràs el mateix producte a un altre lloc...

L'art de vendre és, doncs, com afirma Mattson, tota una ciència...

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada