dilluns, 1 de març de 2010

Marketing digital per entitats. Comunicació i SEO

Imatge: webseo

Aquest any 2010 estic concentrant part de la meva formació en les eines 2.0 i el marketing on-line. Si primer va ser el Taller eines 2.0 per entitats i després vaig participar en una jornada de networking i xarxes socials per Pimes, aquest dijous i divendres de la setmana passada vaig assistir a l'interessantíssim Curs de marketing digital per entitats sense ànim de lucre organitzat per Educación sin Fronteras. Deu hores repartides en dues sessions matinals de 5 hores no són ni molt menys suficients per assimilar tot el què cal saber sobre el marketing digital, però sí que serveixen per prestar atenció als aspectes estratègics bàsics i principals que cal tenir presents.

Essent el cos del curs el marketing digital els organitzadors van tenir l'encert de programar, com a introducció al curs, una ponència sobre comunicació estratègica, no en va no és suficient dominar tècnicament les eines de programació informàtica per fer marketing digital, sinó també dominar les tècniques i estratègies de comunicació.

Si prou difícil és concentrar el 10 hores prou contingut per satisfer les necessitats de les entitats en aquest aspecte (tenint present que per temir una formació que aporti expertesa se'n requereixen moltíssimes més), més ho seria pretendre que amb les dues presentacions i la referència bibliogràfica que ara us donaré pugui satisfer les vostres necessitats... Serveixin, com em serviran a mi, de pauta, de guia, de referència per anar descobrint, més a poc a poc i sobretot a partir de l'experiència, les possibilitats i beneficis del marketing digital.

Val a dir, abans d'apropar-vos el material, que l'encert i qualitat de la formació la van donar les dues ponents: la Montserrat Peñarroya (bloc), CEO de GEA Internet project Consulting, qui va portar tot el pes de la formació pel que fa a marketing digital, i la Cristina Salvador (Linkedin), Directora de A Portada Consultora de Comunicación Estratégica, qui va fer la part introcutòria sobre comunicació.

Aquesta és la presentació a partir de la qual Cristina Salvador va desenvolupar la seva ponència:

I en la següent presentació hi ha part del contingut, no tot, que Montserrat Peñarroya va utilitzar com a base de la seva classe magistral.

Gran part del contingut del curs, que per qüestió de temps no va poder desenvolupar àmpliament (naturalment hi va haver moltes intervencions del nombrós públic), podeu trobar-lo a la Guia del comerç electrònic de la Cambra de Comerç de Barcelona elaborada per la pròpia Montserrat Peñarroya.

Si les empreses canvien la seva manera de vendre els seus productes, també hem de saber-hio fer, i fer-ho bé, les entitats:saber vendre i saber comunicar... o saben comunicar millor per vendre més...

---------------------------------------------

pd: també et poden interessar els apunts d'aquest bloc Web 2.0 per entitats: el secret és la simplicitat, del dijous 18 de febrer de 2010 i Web 2.0 per empreses, un futur inevitable, del dijous 25 de febrer de 2010.