dissabte, 31 de gener de 2009

L'ATM millora de Línia 6 de Bus (Girona-Sarrià de Ter)

Val més tard que mai!. Celebrem que finalment, un any i mig després que el PSC de Sarrià de Ter presentéssim una moció per a la millora de la línia 6 de bus, entre Girona i Sarrià de Ter, la Línia 6 millori el seu recorregut i horaris i ampliï les seves parades a Sarrià de Ter, en la línia del què havíem proposat des del PSC. Aquesta és la nota de premsa que va acompanyar la presentació de la moció (en pdf); ens situem, doncs, al juliol del 2007:

El PSC presenta una moció per la millora del transport públic a Sarrià de Ter

Segons Roger Casero, portaveu del PSC, “és necessari modificar els itineraris de la Línia 6 per millorar i potenciar el transport públic"


En una moció presentada el passat dijous, el PSC proposa millores en els itineraris de la Línia 6 al seu pas per Sarrià de Ter, amb la voluntat de ser aprovada al Ple del proper dimarts.

El grup municipal del PSC a l´Ajuntament de Sarrià de Ter ha presentat una moció per la millora del transport públic. Segons el PSC de Sarrià de Ter nou mesos després de l´ampliació dels serveis de la Línia 6, la línia de transport públic entre Girona i Sarrià de Ter, és necessari incorporar-hi canvis per millorar-ne el servei i canviar la percepció dels usuaris de la línia, manifestament descontents amb el servei de transport.

La moció presentada pel PSC fa una descripció de la situació actual, tenint com a punt de partida la constitució del consorci de l´ATM de l´Àrea de Girona. Pel que fa a les propostes de millora pel PSC passen, d´entrada, per quatre mesures:

1.- Suprimir l´itinerari de l´autobús que surt de Girona a les hores en punt a les mitges hores. Aquest itinerari actualment surt de Girona en direcció Sarrià de Ter pels barris de Pedret i el Pont Major i, després de voltar per Sarrià de Ter fins al giratori del Camp dels Socs, a l´Autovia, torna a Girona per allà mateix, és a dir, pel Pont Major i Pedret.
El PSC proposa que en comptes de fer aquest itineraris els autocars facin, alternativament cada quart d´hora, els dos itineraris que tradicionalment ha fet aquesta línia: itinerari 1 (Correus, Sant Ponç, Sarrià de Ter, Sant Julià de Ramis, Sarrià de Ter, Pont Major, Pedret i Correus) i itinerari 2 (Correus, Pedret, Pont Major, Sarrià de Ter, Sant Julià de Ramis, Sarrià de Ter, Sant Ponç i Correus).
Amb aquesta mesura es garantiria que com a mínim cada mitja hora passaria un autobús per cada parada.

2.- Modificar el recorregut de l´itinerari 2 al seu pas per Sarrià de Dalt, fent passar l´autobús pel carrer Xuncla, on ja hi ha una marquesina, donant servei així a tot el sector de Sarrià de Dalt i el nou sector del Camp dels Socs. Actualment l´autobús passa per l´Autovia després de passar per la Carretera de Sarrià de Dalt.
Aquesta és una mesura que el govern del PSC a l´Ajuntament havia consensuat amb la companyia Teisa i ara la moció demana que es coordini entre l´Ajuntament, l´ATM i la companyia Teisa la posada en funcionament d´aquest acord.

3.- Proposar l´estudi de recorregut intern de l´itinerari 1 pel sector del Camp dels Socs i de Sarrià de Dalt, en comptes de l´actual pas per l´Autovia, acostant el servei als barris i, per tant, a la població.

4.- Fer una campanya informativa i de renovació dels horaris segons les mesures establertes.

Segons Roger Casero, portaveu del PSC, “és necessari modificar els itineraris de la Línia 6 per millorar i potenciar el transport públic; les millores no es poden demorar més, per això el PSC presentem aquesta moció al primer Ple ordinari, per nosaltres és un tema prioritari; a més amb el suport unànim del Ple aquestes propostes guanyen la força dels usuaris i la gent de Sarrià de Ter”.


Aleshores el govern de Sarrià de Ter (ERC+CiU) va menysprear totalment la nostra proposta de moció, fins al punt, tot i ser presentada (Ofici de presentació de la moció a l'Ajuntament, en pdf) correctament en temps i forma, de no incloure-la dins l'ordre del dia.

En una nota posterior al ple el PSC de Sarrià de Ter manifestàvem el nostre malestar per l'actitud de l'alcalde, que és qui de fet convoca els plens. Aquest és el fragment de la nota referent a la moció per la millora del transport:

Pel que fa a la moció per la millora del transport públic Roger Casero ha manifestat el seu malestar per l´incompliment per part de l´Alcalde, en tant que convocant del Ple, de l´Article 106.2 del Text refós de la Llei Municipal, per la no inclusió de la moció presentada pel grup socialista, dins el termini establert, a l´ordre del dia del Ple com una proposta de resolució més. L´Article 106.2 diu en el seu literal que “s'han d'incloure en l'ordre del dia les propostes presentades abans de la convocatòria del ple”. Casero no entén perquè no han inclòs la moció a l´ordre del dia, essent a més un tema important pels veïns i veïnes de Sarrià de Ter.

El més curiós és que el govern compartia la necessitat de millorar la línia 6, però si la proposta era del PSC, i no seva, passava a ser senzillament menyspreada. Pel govern, doncs, aleshores el problema no era el transport, que calia millorar, sinó el PSC...

Les nostres propostes finalment, un any i mig després, es portaran a terme. S'imposa el sentit comú!. No sempre passa en política, ja ho sabem...
Celebrem, doncs, que després de la negociació entre els ajuntaments de Sarrià de Ter i Girona, l'ATM Girona i la companyia concessionària de la Línia 6 (Teisa), el transport de bus entre Girona i Sarrià de Ter es millori, en benefici de les persones usuàries d'aquesta línia en general, i dels veïns i veïnes de Sarrià de Ter en particular. Podeu veure els nous horaris i recorreguts al web de Teisa (i en pdf).


-------------------------

pd: la millora, però, encara no és completa!. Té raó Narcís Casassa, alcalde de Sant Julià de Ramis, quan demana que el bus faci un petit canvi de recorregut al pas pel seu municipi per donar un major servei als veïns i veïnes del barri de Montagut.